Golf Online

A kde sú zákazníci?

Jerry Kilby tvrdí, že biznis model založený len na golfistoch – turistoch je takmer neudržateľný.

Počas ostatných 15 až 20 rokov v Európe a na Strednom Východe vznikli stovky golfových ihrísk. Mnohé z nich dnes bojujú o green fee a zisky, ktoré prinášajú, sú len zlomkom z predpokladaných. Mnoho podnikateľských plánov mylne predpokladalo, že golfisti budú bojovať o možnosť hrať na ich obrovských krásnych majstrovských ihriskách.

Počas deväťdesiatych rokov a na začiatku 21. storočia boli vznikajúce ihriská v tradične populárnych regiónoch golfovej turistiky, ako je Costa del Sol a Algarve, rovnako ako v nových destináciách, ako je Turecko, zamerané na prilákanie britských a írskych hráčov. Ale počet britských hráčov zostal viac-menej rovnaký, ba dokonca klesol. Takže dnes viacero destinácií a ihrísk prenasleduje zníženie počtu turistických golfistov. Navyše, v roku 2008 postihla finančná kríza cestovanie za golfom pravdepodobne viac, než akékoľvek iné odvetvie v oblasti cestovného ruchu. Čo sa za týchto okolností dá urobiť pre to, aby golfisti prišli na vaše ihrisko? Väčšina úspešných klubov má rovnaký obchodný model: príjmy sú v rovnováhe medzi miestnymi členmi a príležitostnými golfistami.

Tých niekoľko golfových ihrísk, ktoré šťastne prežívajú vďaka green fee príjmom (pay-and-play obchodný model) sa nachádza v tesnej blízkosti husto osídlených mestských oblastí, kde má miestne obyvateľstvo ľahký a lacný prístup. Existuje niekoľko výnimiek z tohto pravidla (Kingsbarns v Škótsku je možno jeden). Mnoho z týchto ihrísk má tiež miestne kluby a ponúka vstupenky na celú sezónu, ktoré možno zakúpiť vopred na jeden rok, ako aj ročné členstvo. Golfistom zaberie určitý čas dostať sa na ihrisko a z ihriska. Nedávna analýza golfistov v Holandsku ukázala, že 70 percent z nich necestuje za hrou ďalej ako 40 km.

Golfové ihriská v turistických destináciách musia nájsť spôsob, ako zapojiť a prilákať miestnych obyvateľov. Programy s lekciami pre negolfistov môžu pomôcť. Vypracujte profesionálne programy skupinovej výučby pre ženy, mladých ľudí a dôchodcov – všetky vekové skupiny sú šťastnejšie, keď sa učia v skupine spolu so svojimi rovesníkmi.

Vytvorte flexibilné členstvo tak, aby aj miestni ľudia mohli klub navštíviť za skromnú sumu, pričom zaplatia viac, keď hrajú viac . A nezabudnite: nie je to len o golfe. Členstvo v klube je o socializácii s priateľmi a rodinou, stretnutiach ľudí s podobnými názormi a vášňou. Váš golfový klub by mal byť miestom, kde stretnete nových priateľov, ale ešte dôležitejšie, kam pôjdete s hosťami a budete sa vy aj oni cítiť vítaní.

Usporiadajte spoločenské večery v klubovni, ako napríklad piatkové rodinné večere, ochutnávky vín, večery členov a hostí. Oblečenie v štýle „casual“ a „family-friendly“ podujatia sú kľúčovými prvkami pre úspešné usporiadanie akcie.

Prilákať viac bežných golfistov a golfových turistov je veľmi drahé, ak by ihrisko malo inzerovať a prezentovať sa na všetkých svojich cieľových trhoch. Škandinávia, Nemecko a Holandsko sú plné potenciálnych golfistov pre mnoho stredísk, ale dávať reklamu do všetkých golfových časopisov vo všetkých týchto krajinách by si vyžadovalo veľký marketingový rozpočet.

Možno by golfové rezorty mali viac myslieť na medzinárodne členstvo pre zákazníkov, ktorí sa zastavia raz za rok. Elektronické newslettre a niektoré ďalšie výhody by boli pre týchto golfistov veľkým lákadlom. Ďalším nápadom je spolupracovať s ostatnými golfovými ihriskami v blízkosti a spojiť svoje medzinárodné marketingové rozpočty s cieľom propagovať svoju oblasť ako golfovú destináciu. Golfisti zriedka cestujú za hrou len na jedno ihrisko, preto to má zmysel. Tento nápad bol veľmi úspešný v rozvoji destinácií ako Myrtle Beach a Gold Coast v Austrálii.

Samozrejme, že kľúčovým prvkom rovnováhy medzi členmi a návštevníkmi je zabezpečiť, aby obe skupiny zákazníkov mohli využívať golfové zariadenia bez toho, aby sa navzájom nepriaznivo ovplyvňovali.

Aby ste to dokázali, potrebujete dobrého manažéra klubu, vhodný čas na tee a softvérový systém, ktorý umožní segmentovať čas pre rôzne skupiny hráčov. Občasní návštevníci a golfoví turisti nebudú chcieť hrať o ôsmej ráno, je to však ideálny čas pre členov.

Manažér klubu potrebuje komunikovať smerom k členom o výhodách pobytu návštevníkov na ihrisku; platí to aj naopak. Efektívna komunikácia je absolútne nevyhnutná v poloprivátnom klube a klubové internetové stránky a informačné bulletiny pre členov sú jedny z najdôležitejších nástrojov v tomto procese.

Či už vygenerujete 40 percent svojich príjmov od vašich členov a 60 percent od návštevníkov, alebo členovia prispejú iba 25 percentami a návštevníci ostatkom, každý klub musí nájsť správnu rovnováhu pre svoje individuálne a miestne podmienky. Skutočnosťou zostáva, že asi 95 percent golfových zariadení v Európe a na Strednom východe sú poloprivátne kluby, kde členstvo v klube je kľúčovým prvkom ich príjmov, ale návštevníci stále zostávajú vítaní.

článok prevzatý z časopisu Golf Course Architecture, Apríl 2010

Adding an entry to the guestbook
Diskusia 21 25(komentárov: 64) Pridať komentár
 
ErcxAmomi
ErcxAmomi
05.11.22 00:29

buying prescription drugs online generic pharmacy online net buy viagra from canadian pharmacy

WnecAmomi
WnecAmomi
03.11.22 00:21

cialis prostate cialis delivered in 24 hours generic for cialis in the usa

JbfgStoorsRox
JbfgStoorsRox
27.10.22 21:32

viagra cost in canada online pharmacy generic viagra generic viagra 50

EnrcSeath
EnrcSeath
22.10.22 13:06

cheap viagra in united states buy viagra no prescription cheap sildenafil 20 mg

JbfStoorsRox
JbfStoorsRox
19.10.22 13:37

valacyclovir weight gain valacyclovir hcl what does it do valacyclovir hcl generic valtrex