Golf Online

A kde sú zákazníci?

Jerry Kilby tvrdí, že biznis model založený len na golfistoch – turistoch je takmer neudržateľný.

Počas ostatných 15 až 20 rokov v Európe a na Strednom Východe vznikli stovky golfových ihrísk. Mnohé z nich dnes bojujú o green fee a zisky, ktoré prinášajú, sú len zlomkom z predpokladaných. Mnoho podnikateľských plánov mylne predpokladalo, že golfisti budú bojovať o možnosť hrať na ich obrovských krásnych majstrovských ihriskách.

Počas deväťdesiatych rokov a na začiatku 21. storočia boli vznikajúce ihriská v tradične populárnych regiónoch golfovej turistiky, ako je Costa del Sol a Algarve, rovnako ako v nových destináciách, ako je Turecko, zamerané na prilákanie britských a írskych hráčov. Ale počet britských hráčov zostal viac-menej rovnaký, ba dokonca klesol. Takže dnes viacero destinácií a ihrísk prenasleduje zníženie počtu turistických golfistov. Navyše, v roku 2008 postihla finančná kríza cestovanie za golfom pravdepodobne viac, než akékoľvek iné odvetvie v oblasti cestovného ruchu. Čo sa za týchto okolností dá urobiť pre to, aby golfisti prišli na vaše ihrisko? Väčšina úspešných klubov má rovnaký obchodný model: príjmy sú v rovnováhe medzi miestnymi členmi a príležitostnými golfistami.

Tých niekoľko golfových ihrísk, ktoré šťastne prežívajú vďaka green fee príjmom (pay-and-play obchodný model) sa nachádza v tesnej blízkosti husto osídlených mestských oblastí, kde má miestne obyvateľstvo ľahký a lacný prístup. Existuje niekoľko výnimiek z tohto pravidla (Kingsbarns v Škótsku je možno jeden). Mnoho z týchto ihrísk má tiež miestne kluby a ponúka vstupenky na celú sezónu, ktoré možno zakúpiť vopred na jeden rok, ako aj ročné členstvo. Golfistom zaberie určitý čas dostať sa na ihrisko a z ihriska. Nedávna analýza golfistov v Holandsku ukázala, že 70 percent z nich necestuje za hrou ďalej ako 40 km.

Golfové ihriská v turistických destináciách musia nájsť spôsob, ako zapojiť a prilákať miestnych obyvateľov. Programy s lekciami pre negolfistov môžu pomôcť. Vypracujte profesionálne programy skupinovej výučby pre ženy, mladých ľudí a dôchodcov – všetky vekové skupiny sú šťastnejšie, keď sa učia v skupine spolu so svojimi rovesníkmi.

Vytvorte flexibilné členstvo tak, aby aj miestni ľudia mohli klub navštíviť za skromnú sumu, pričom zaplatia viac, keď hrajú viac . A nezabudnite: nie je to len o golfe. Členstvo v klube je o socializácii s priateľmi a rodinou, stretnutiach ľudí s podobnými názormi a vášňou. Váš golfový klub by mal byť miestom, kde stretnete nových priateľov, ale ešte dôležitejšie, kam pôjdete s hosťami a budete sa vy aj oni cítiť vítaní.

Usporiadajte spoločenské večery v klubovni, ako napríklad piatkové rodinné večere, ochutnávky vín, večery členov a hostí. Oblečenie v štýle „casual“ a „family-friendly“ podujatia sú kľúčovými prvkami pre úspešné usporiadanie akcie.

Prilákať viac bežných golfistov a golfových turistov je veľmi drahé, ak by ihrisko malo inzerovať a prezentovať sa na všetkých svojich cieľových trhoch. Škandinávia, Nemecko a Holandsko sú plné potenciálnych golfistov pre mnoho stredísk, ale dávať reklamu do všetkých golfových časopisov vo všetkých týchto krajinách by si vyžadovalo veľký marketingový rozpočet.

Možno by golfové rezorty mali viac myslieť na medzinárodne členstvo pre zákazníkov, ktorí sa zastavia raz za rok. Elektronické newslettre a niektoré ďalšie výhody by boli pre týchto golfistov veľkým lákadlom. Ďalším nápadom je spolupracovať s ostatnými golfovými ihriskami v blízkosti a spojiť svoje medzinárodné marketingové rozpočty s cieľom propagovať svoju oblasť ako golfovú destináciu. Golfisti zriedka cestujú za hrou len na jedno ihrisko, preto to má zmysel. Tento nápad bol veľmi úspešný v rozvoji destinácií ako Myrtle Beach a Gold Coast v Austrálii.

Samozrejme, že kľúčovým prvkom rovnováhy medzi členmi a návštevníkmi je zabezpečiť, aby obe skupiny zákazníkov mohli využívať golfové zariadenia bez toho, aby sa navzájom nepriaznivo ovplyvňovali.

Aby ste to dokázali, potrebujete dobrého manažéra klubu, vhodný čas na tee a softvérový systém, ktorý umožní segmentovať čas pre rôzne skupiny hráčov. Občasní návštevníci a golfoví turisti nebudú chcieť hrať o ôsmej ráno, je to však ideálny čas pre členov.

Manažér klubu potrebuje komunikovať smerom k členom o výhodách pobytu návštevníkov na ihrisku; platí to aj naopak. Efektívna komunikácia je absolútne nevyhnutná v poloprivátnom klube a klubové internetové stránky a informačné bulletiny pre členov sú jedny z najdôležitejších nástrojov v tomto procese.

Či už vygenerujete 40 percent svojich príjmov od vašich členov a 60 percent od návštevníkov, alebo členovia prispejú iba 25 percentami a návštevníci ostatkom, každý klub musí nájsť správnu rovnováhu pre svoje individuálne a miestne podmienky. Skutočnosťou zostáva, že asi 95 percent golfových zariadení v Európe a na Strednom východe sú poloprivátne kluby, kde členstvo v klube je kľúčovým prvkom ich príjmov, ale návštevníci stále zostávajú vítaní.

článok prevzatý z časopisu Golf Course Architecture, Apríl 2010

Adding an entry to the guestbook
Diskusia 61 64(komentárov: 64) Pridať komentár
Previous 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
 
sf
rolex uk
25.07.17 10:37

Vanguard pilot replica rolex in 1936 launched the first, called MARK 9, for the British Air replica watches uk Force and build. Subsequently, Mark 10 also for military watches, until Mark 11 was officially converted to AT8500 orange second hand civilian. Mark 11 should be regarded

jhkyu
refer
20.07.17 18:17

The dial is skeletonized and features the usual dial configuration of other Hublot Big Bang replica watches: running seconds at 9 o’clock and 60-minute chronograph counter at 6 o’clock. The hands and applied hour indexes are rhodium-plated and satin-finished and filled with white luminescent material for legibility in low-light conditions. There omega replica watches date window at 3 o’clock and surrounding the dial is a blue flange marked with the minutes.

hoowei
hoowei
11.04.17 05:19

PVD-coating along with other rolex replica sale tend to be fairly contemporary. Therefore provided these types of brand new systems, will Rolex possess a great motivation to provide black-coated wrist watches. Obviously the solution is determined by whether rolex replica sale can perform this differently, inch in an exceedingly top quality as well as unique method. The most rolex replica uk concern in order to Rolex is actually they can happen in order to merely end up being hublot replica uk a pattern arranged through businesses they don't on their own authorize. Rolex customizers don't have any recognized romantic relationship along with Rolex. Among the factors which brand new customized rolex replica tend to be therefore costly is actually how the businesses which make all of them very first have to buy the rolex replica sale on their own, after which alter all of them, after which market all of them as well as help to make a few revenue.

Previous 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13